Thursday, February 14, 2013

Vrei sa fii miliardar?

Azi am vrut sa joc la Loto. Imi place senzatia aia de asteptare a marelui premiu. Cateva ore imi imaginez cum ar fi sa castig cateva sute de mii de euro. Ce as face cu atatia bani? Unde m-as duce? In ce oras as alege sa locuiesc? Apoi, cand incepe extragerea numerelor, ma asez in fata televizorului si vanez, bila cu bila, formatia de numere norocoase. Dupa ce se extrage primul numar si vad ca n-am lovit marele pot, ma entuziasmez cu privire la categoria a II-a de castig; dupa al doilea numar, ma gandesc ca n-ar fi rau sa nimeresc patru numere din sase posibile, apoi ajung de mi-ar parea bine chiar si de trei. In sfarsit, dupa ce mai rasucesc aia de la loterie cutitul in rana si citesc cu dictie toate cele sase numere castigoatoare in sir, mototolesc biletul si-l indes adanc in buzunar. Inca nu sunt pregatita sa-l arunc.
Problema e cu numerele pe care le joc. Sa fie datele noastre de nastere sau sa fie niste numere la intamplare, fara nici o insemnatate? Datele noastre de nastere urmeaza consecutiv una dupa alta. Asa ca, pur si simplu nu pot sa le aleg. Cum ar arata un bilet pe care s-au jucat - de exemplu - urmatoarele numere: 2, 3, 4, x, , y, z?
Si atunci, ramane optiunea cu numerele alese la intamplare. Dar, cat de la intamplare pot fi alese sase numere? Si sa arate bine, sa-mi placa mie de ele, ca potential algoritm castigator. De obicei aleg pur si simplu sase fise din vasele ale mici de plastic care se gasesc in orice agentie loto. Nenorocirea e daca se lipesc doua una de alta. Ultimele doua. Si atunci, in loc sa am sase numere, ma trezesc cu sapte. La care din ultimele doua extrase din vas sa renunt? Care arata mai bine in formatie, alaturi de primele cinci?
E greu si pana acuma s-a dovedit ca e si degeaba, pe deasupra. Dar e distractiv si e o sansa in plus sa scap de credit mai repede. Sweet dreams, ha?

Pe de alta parte, m-am interesat care sunt sansele matematice sa lovesc potul cel mare si am gasit urmatoarele informatii incurajatoare:

Ai o sansa la 13.983.816 sa castigi la loto jucand o varianta simpla de 6 numere ! 
Asta inseamna ca, daca ai juca timp de 13.983.816 saptamani la rand, poate ai castiga o data ! 

Asta echivaleaza cu 258.959 de ani in care sa joci saptamanal la loto ! 

Exista scheme de joc la loto care iti promit o ameliorare a acestor sanse. 
Daca asa ceva exista, atunci poate ai reusi sa castigi la loto in urmatorii 100.000 de ani !

2 comments:

  1. Da' vezi ca sunt doua extrageri pe saptamana, deci sansele cresc considerabil la 50.000 ani! :)

    ReplyDelete
  2. Ar trebui sa socotiti castigul daca, timp de 50.000 de ani sau, si mai bine, 100.000 de ani, n-ati juca la Loto! Acela ar fi un castig...

    ReplyDelete