Thursday, February 21, 2013

Experimentul NO TV!!!

Victorie!!!! Am primit un email despre pasiunea secreta a Andreei Marin. Despre fata asta as putea zice orice, numai ca are pasiuni nu. E ratiunea insasi. E calculul matematic intruchipat. Fiecare vorbulita spusa vreodata a fost bine gandita in prealabil, repetata in fata oglinzii de mai multe ori, in vederea atingerii unei pronuntii perfecte si apoi eliberata la exact momentul oportun, in vederea atingerii unui obiectiv concret. Asa ca, mi-am invins lenea proverbiala, lipsa de chef, cea de interes si certitudinea ca e o doar inca o tampenie crasa si am deschis mesajul, care de altfel venea de la un portal de stiri mondene!!!!!!!!!!!!
Fac o paranteza, ca nu ma pot abtine. Stiri mondene mi se pare contradictie in termeni. Cum ar putea vreodata sa fie stire faptul ca Andei Adam ii fac curte multi barbati, ca Andreea Mantea s-a certat (sau s-a impacat??) cu un baiat, ca Adelina Pestritu si-a operat una sau alta. Nu e absurd? Nu-i vorba, ca nici cu jurnalele tv nu mi-e rusine. Cu necrologurile de la stiri, am senzatia ca nici angajatii cimitirelor nu vad atatia morti intr-o zi cati vedem noi de acasa, din fotoliu. Inchidem paranteza (Dumnezeule, si acuma ma chinuie ticurile verbale ale invatatoarei mele).

Saptamana asta pare sa fie un izvor nesfarsit de nestemate, de repere in istoria televiziunii, a societatii romanesti moderne, niste momente de glorie demne de mentionat in manualele de istorie alternative (ca oricum nu le citeste nimeni), etc.

Intr-una dintre seri a fost Oana Zavoranu la o emisiune si s-a dezbracat in direct. Eu n-am vazut momentul, chestie pe care, desigur, am s-o regret forever, dar am auzit despre ea la radio, am citit in presa scrisa si pe internet de suficient de multe ori cat sa o mentionez aici. Intrebarea e ce a mai ramas de facut acuma?

Dar cel mai tare mi-a placut reactia Ronei Hartener, pentru al carei creier eu personal am ceva respect, care a ales sa plece pur si simplu din emisiunea acces direct (am scris intentionat cu minuscule)  fiindca aia au difuzat o inregistrare a emisiunii aleia de prin anii 90 in care vadim tudor (minusculele sunt din nou intentionat folosite) facea spume la gura pe motiv ca actrita ar fi avut o relatie cu presedintele Constantinescu. Din cate am citit pe undeva, Ozana Barabancea a avut o reactie asemenatoare la un moment dat, in contextul aceleasi emisiuni.

Asadar, incep sa sper ca se poate sa avem reactie la puroiul asta mediatic care ni se arunca in fata zi de zi. Avem creier, asa ca hai sa-l foloim! Avem discernamant, asa ca hai sa-l folosim! Avem telecomanda, asa ca hai s-o folosim!

Eu personal experimentez, incepand de ieri, viata fara televizor.
Mai exact, ma uit doar la desene animate (n-am incotro) si eventual la cate o comedie, daca citesc in prealabil vreo recenzie din care rezulta ca n-are sa ma streseze in niciun fel.






2 comments:

  1. Pentru ca m-ai lasat cu ochii in soare si ca sa nu mai patesc asta, dau o fuga sa imi cumpar o pereche de ochelari. Deci, care e pasiunea? :))) Andreei Marin? Nu ca ar fi important. Doar de curiozitate. Feminina.

    ReplyDelete
  2. Nu mi-a fost usor, dar am reusit sa ma documentez. Se pare ca era vorba despre decoratiunile interioare, dar eu in nemernicia mea n-am avut curiozitatea sa citesc articolul ci doar titlul. Dupa care, m-a luat valul...

    ReplyDelete