Sunday, February 24, 2013

Cerșitul e sport național!

Eu nu ma mai uit la televizor. Am deja vreo cinci zile de când m-am oprit și pot sa spun ca bine am făcut  Intre timp, a început o noua ediție a emisiunii ăleia odioase cu romani talentați  Cum locuiesc in casa cu oameni care se mai uita la TV, am surprins secvențe din aceasta fila de aur a istoriei televiziunii, trecând prin fata televizorului, atât cu scopul de a obtura imaginea (sic!!!), cat si cu acela de a întinde hainele la uscat sau ceva de genul acesta. In momentul acela se producea un tip cu unghiile negre de mizerie si cu o catarama la curea pe care scria SEXY, cu bucatele de plastic care imitau cristalele. N-am stat sa vad prestația  asa ca nu stiu care era talentul omului, dar in momentul ala tocmai explica ca din punctul lui de vedere singura sansa a acestei tari este sa devina el regele ei. Sigur, întreaga audienta se desfata amuzata.
Ce e in neregula cu secventa aceasta? Pai, de unde sa încep? 
1. Astia sunt romanii talentați?
2. Asta e maximum ce s-a putut incropi pentru a umple spatiul de emisie vinerea seara?
3. De ce ni se pare amuzant faptul ca un om e bolnav, nespălat sau sărac? Sau toate trei la un loc!
Si mai stiti care e problema? Noi ne distram, privind la televizor oameni din acestia, ca si cum ar fi niste exceptii. Ca doar de-aia ii si arata ditai postul de televiziune la ora de maxima audienta, nu? 
Cand, de fapt, ce sa vezi? 
1. Fiecare al doilea roman are greutăți in a avea acces la apa potabila.
2. Jumătate din populatia Romaniei locuieste in spatii care nu sunt racordate la reteaua de canalizare. 
3. In Romania, consumul mediu pe cap de locuitor/an este de 4 bucati de sapun si 2 tuburi de pasta de dinti.
4. Romania este tara cu cea mai mare rata a analfabetismului din Europa de Est.
Parca nu mai e amuzant sa vedem cum niste amarasteni incearca cu disperare sa scape de foame, facand orice, la televizor. Dimpotriva, mie mi se pare ca e o forma de cersetorie. Nu mai vad diferenta dintre show-ul asta si cersetorii care canta la acordeon in metrou. 
Astept cu rabdare si promit ca n-am sa ma mai uit la TV pana cand, vinerea seara, o sa se difuzeze o emisiune concurs pentru promovarea stiintei, a scolii, a educatiei bune, a bunului simt. Vreau sa vad la televizor oameni normali, spalati sub unghii, educati, capabili sa se exprime coerent. OK?

1 comment:

  1. Si eu am declarat razboi posturilor romanesti. Si totusi: http://student.romaniacurata.ro/romania-a-obtinut-locul-i-in-europa-la-olimpiada-internationala-de-matematica-ei-sunt-cei-care-au-reusit-aceasta-performanta/. :) Nu ma las, speranta moare ultima.

    ReplyDelete