Saturday, February 16, 2013

Cafeaua de sambata dimineata...

Eu sunt mare amatoare de cafea. Primul lucru pe care-l fac dimineata e cafeaua. De fapt, daca ma gandesc bine, cana mea cu cafea ma insoteste toata ziua, indiferent ce fac. Bautura mea preferata, in the whole wide world, e cafeaua. Neagra, cu putin zahar. Nu-mi plac variatiunile insa. Spuma de lapte, lapte de soia, siropuri dulci de ciocolata sau globuri de inghetata. Nu in cafeaua mea!!
In weekend cafeaua de dimineata are alt statut. Nu mai e cana fugarita din baie in dormitor, din care sorb in graba cate o inghititura si care ramane invariabil plina pe jumatate, parasita pe dulapul de pantofi.
Sambata e prima zi de weekend. O zi grea, dat fiind caracterul ei obigatoriu administrativ. Dupa cinci zile in care am ajuns acasa seara, casa mea arata ca dupa o invazie extraterestra. Asa ca, imi place sau nu, sambata e zi de curatenie, de spalat haine (vreau sa multumesc pe aceasta cale creierului luminat care a inventat masina de spalat, datorita careia viata mea este fara indoiala atat mai usoara, cat si mai buna), de facut mancare. Nasol pe toate planurile, pentru ca nu-mi place sa fac nimic din toate astea, mai ales cand e obligatoriu.
Dar inainte sa inceapa munca silnica, e momentul meu special, in care savurez cafeaua de dimineata, dintr-o anumita cana, nu oricare. Trebuie sa fie o cana care sa ma inspire. Astazi e una din portelan de Bavaria, clasica, cu farfurioara si tortita, cu marginea aurita, impodobita cu niste floricele colorate. Romantica, imi aduce aminte de vremuri in care bautul cafelei era un ritual.
Asa ca, inchid ochii sa nu vad chiuveta din bucutarie plina ochi de vase murdare si nici jucariile imprastiate prin toata casa, paturile vraiste si praful de doua degete de pe televizor. Si imi beau cafeaua....

2 comments:

  1. Ieri vorbeam cu o cunostinta, care imi spunea ca si-a redus portia de cafea zilnica, de la 2 la 1, iar la cafeaua de sambata si duminica a reusit deja sa renunte!!! :))))) Cuuuuuuuuuuuuuum? exclam eu. Pai chiar astea sunt cele mai bune, cafeau de sambata dimineata, in varful patului cu revista Tamgo in fata. Si cea de duminica, cu un joc online de rentz :) sau wist. Astea sunt cele mai savurate cafele! Nu cele dintre un ciorap luat, un spalat pe dinti sau un cautat de rochita nesifonata, imbracabila.
    Nu a inteles nimic din filosofia cafeleie, cred :).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Asa zic si eu. Cafeaua e mult mai mult decat o bautura amara. Inseamna ceva, e o anumita stare, o declaratie, etc Ce sa zic..eu fac parte dintre cei care s-au hotarat ca e foarte sanatos sa bei cafea. Multa cafea. De altfel, unii dintre cei mai longevivi oameni din lume traiesc in America de Sus, band cafea si fumand de dimineata pana seara. Vorba aia, viata fara cafea ar fi ca iarna fara zapada, piscina fara apa, craciunul fara brad, etc

      Delete