Sunday, January 20, 2013

Jacob se hotărăște sa iubeasca

Cand eram la mama acasa citeam aproape continuu. Faceam chestia asta din placere, o vocatie mostenita tot de la mama, dar si pentru ca nu era mare lucru de facut in rest. Am vrut sa preciezez chestia asta ca sa nu cumva sa credeti ca fac parte dintre aceia care cred ca toti cei din generatiile de dupa mine sunt mai prosti, mai necititi, mai nescoliti, etc. Pentru ca eu sincer cred ca cei care considera asa sunt numai anacronici, incremeniti intr-un proiect scolar invatat pe de rost la un moment dat.
Ideea e ca atunci citeam cu nesat, asteptand deznodamantul cu febrilitate; citeam toata noaptea daca era nevoie, numai sa vad cum se termina idila de-o viata dintre Monica si Danut Deleanu, de exemplu. 
Acuma nu mi se mai intampla des asa ceva. Asa ca, atunci cand descopar o asemenea carte, merita sa scriu despre asta. Jacob se hotaraste sa iubeasca e o carte scrisa de Catalin Dorian Florescu, un tip pe care l-am descoperit anul trecut (citind Zaira, o carte la fel de buna). E o carte despre viata, despre oameni care traiesc experiente extraordinare supravietuind. 
Toti cei carora va place sa cititi, cititi-o!!!! Merita...


2 comments:

  1. Raspund provocarii, ma duc chiar maine la Humanitas sa le iau, sa le citesc si sa le comentez pe urma cu voi :). Recunosc ca nu prea am citit scriitori contemporani. Am avut o tentativa cu Cartarescu, dar poate nu eram pregatita pentru un astfel de stil de a scrie, negru pe alb:). La fel cum nu sunt de acord cu versurile necenzurate ale celor de la Parazitii, BUG etc. Cred ca poti sa transmiti un mesaj si fara sa folosesti cuvinte obscene si triviale. Nu vorbesc de noi, care mai injuram cand si cand, pentru a ne face intelesi. Dar noi nu facem arta, nu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Am ridicat manusa :)Abia astept sa vad daca ti-a placut.

      Delete