Saturday, May 18, 2013

La Union, Birjar!

Am fost la teatru. Piesa asta - La "Iunion", Birjar! - este cel mai bun spectacol de teatru de revista - cabaret pe care l-am vazut in ultimii 20 de ani, fara sa numar Chicago si am numai cuvinte de lauda atat pentru scenografia spectacolului, cat si pentru regie. Actorii, atat oradeni, cat si de la Teatrul de Revista din Baia Mare, s-au identificat atat de bine cu personajele, incat la un moment dat am avut senzatia ca ma aflu pe terasa Union, in Bucurescii vechi. Chiar m-am imaginat stand la masa cu Mița, Tanța, diverși domni și alte cucoane, toți entuziaști și veseli, așa cum le șade bine unor personaje inventate de Caragiale.

Costumele și decorurile au fost perfecte, muzica buna, una peste alta, nu mi-am dat seama cum au trecut doua ore si jumatate, fiindca atat dureaza spectacolul. Exceptional!!!



Cert e ca mi-a placut atat de mult, incat m-a stranit sa ma documentez. Se pare ca restaurantul asta a existat cu adevarat in vremea lui Caragiale. Ba mai mult, exista si astazi, in Bucuresti, intr-o casa in care chiar a locuit celebrul dramaturg la un moment dat. Proprietarii s-au straduit sa redea cat mai fidel atmosfera unor vremuri de mult apuse, iar mancarea cică e fenomenală. Priviți și poftiți http://launion.ro/

In aceeași ordine de idei, am descoperit o carte foarte interesantă, pe care am de gând s-o citesc din scoarță-n-scoarță: Prin Bucurestii lui Caragiale, de Dan Rosca - Editura Ars Docendi. Ca să înțelegeți de ce mi-o doresc, vă invit să vedeți un scurt extras la următoarea adresă: http://www.bucurestiivechisinoi.ro/2012/12/prin-bucurestii-lui-caragiale-2/. Pe scurt, Dan Rosca se plimbă prin București, poposind în locurile dragi lui Caragiale, cele pe care le regărim, de altfel, în operele sale. Și ni le prezintă, pe rând, într-un fel unic. Este o manieră diferită de a-l cunoaște pe Caragiale. Altfel decât l-am învățat la școală. Și de a-l înțelege mai bine.




No comments:

Post a Comment