Thursday, November 21, 2013

Noul Barbat!

Astazi am iesit cu doua prietene la pranz. Vroiam sa-mi spal masina, aveam si de cumparat cate ceva, fetele aveau si ele o lista scurta cu chestiuni stringente, asa ca ne-am oprit la mall. Stiu ca nu e suficient de intelectuala abordarea, dar o vizita la mall din cand in cand e tot atat de benefica precum o pijama veche dupa multe nopti in care ai dormit in camasi de noapte din satin si dantela.
Da' nu asta vroiam sa spun. De fapt, ceea ce era de povestit nu are legatura nici cu rochitele de revelion, nici cu inelele la set de cinci si la pret de unul, nici cu pantofii de sapte milioane la care ne-am uitat ca la icoane. Ceea ce merita povestit este ca in vreme ce savuram o salata, am remarcat nu mai putin de sapte barbati care venisera sa manance la pranz la Salad Box. Pentru cine nu stie, asta e un mic bar de salate, la care se servesc exclusiv frunze, in diverse combinatii. Maxim de consistenta il poti atinge incercand supa zilei, care e invariabil o crema de legume. Ce-i drept, zilnic e vorba despre alta leguma. Astazi crema era de mazare.
Si n-am putut sa nu ma intreb ce s-a intamplat in timp ce eram eu ocupata sa-mi bag in cap, cat mai adanc, ideile preconcepute potrivit carora barbatii manaca numai ceafa la gratar cu cartofi pai. 
Preocupata de chestiune, am remarcat apoi ceva ce nu mi-ar fi atras atentia in mod normal. In magazine erau mai multi barbati decat femei. So, what happened? 
Sa fie metrosexualitatea molipsitoare? Sa fie acesta noul barbat? Si daca da, oare ne place? Chiar ne dorim un partener care ne concureaza in numar de camasi? Care stie branduri pe de rost si face o criza de isterie fiindca a ratat reducerile de sezon? Ne plac barbatii care mananca salate etaland manichiuri sclipicioase?
Ce urmeaza? Tipete ascutite la vederea unui gandac? Dureri premenstruale? 
Sau sunt eu usor defazata?

1 comment:

  1. Dupa ce am scris un raspuns lung nu stiu ce am facut si am reusit sa-l sterg, tehnica asta...Incerc sa-l refac acum.
    Deci, prima mea reactie dupa ce ti-am citit articolul a fost sa afisez un zambet larg si sa-mi spun aproape cu voce tare: "nu-i normala", dar in sensul cel mai bunal cuvantului.Adica Moni esti cat se poate de normala si cu un foarte dezvoltat spirit de observatie.
    Mie imi plac barbatii, barbati, bruneti, cu sprancenele unite daca se poate, nu cei care se penseaza sau se epileaza pe unde se poate. Pe de alta parte imi plac cei pedanti, ingrijiti, cu unghiile curate, dar atat, nu cei superficiali care sunt preocupati exagerat de mult de infatisarea lor.
    Din experienta mea , cea pe care incerc sa i-o impartasesc si fiicei mele, barbatii adevarati sunt cei pe care te poti baza, cei care sunt in stare sa iubeasca si pe altcineva inafara de persoana lor.
    Din pacate barbatii care sunt foarte preocupati de infatisarea lor sunt cei promovati la toate emisiunile de televiziune, sunt cei care "reusesc in viata" si ajung sa fie modele de urmat pentru cei tineri, inclusiv pentru copii nostri. Cati dintre tineri se uita la emisiuni culturale in care sunt invitati oameni care au cu adevarat ceva de spus?
    Daca ne intoarcem la barbatii cu manichiuri sclipicioase care mananca salate, am sa o citez acum pe buna noastra prietena si colega Ildi : ce categorie de barbati merg in timpul zilei la cumparaturi?sa fie medici?sa fie muncitori pe vreun santier? sau profesori?sa fie barbati care muncesc pentru familia lor?nu cred.
    Acesti barbati nu sunt un esantion reprezentativ, cel putin asa sper.

    ReplyDelete